neděle 16. září 2012

Norský mistrovský týden od počítače!!

NM uka - tak se říká norskému týdnu, kdy se od čtvrtka do neděle běží hned 3 mistrovství. Letos vše organizoval klub SK Nydalens a běželo se v zajímavém terénu poblíž Osla. Já jsem se bohužel nemohl zúčastnit. V Norsku platí pravidlo, které říká, že pokud chce závodník běžet mistrovský závod, musí žít v Norsku minimálně od 1. ledna toho roku, kdy se mistrovství koná. Takže já byl out a připravil se o jeden z narychlo naplánovaných vrcholů lampionový sezóny :-(

Plán NM uka byl následující:
GPS logy ze všech závodů jsou tady.

Dovedete si vůbec představit, že je něco takového v ČR? Po norském longu druhý den vůbec běžet? Natož ještě natolik slušně, aby to stačilo na postup do finále. V Norsku je to prostě jiná liga, takový Hans Gunnar Omdal z KOKu (Kristiansand) byl 2. na klasice, postoupil z 1. místa do finále krátké a tu pak vyhrál. Sbírku zkompletoval 2. místem se štafetou. Bohužel chyběl hvězdný Olav Lundanes, prý má problémy s kolenem a repre lékař mu nedoporučil start. NM uka má svoje výhody i nevýhody. Pokud máte formičku, můžete shrábnout 3 tituly, v případě zranění naopak o všechny přijdete. Hlavní důvodem je prý cestování, Norové jsou líní cestovat 3 krát přes půl Norska a tak to prostě narvou na jedno místo, na jeden prodloužený víkend. Je fakt, že při kráse jejich terénů není problém postavit na téměř stejném místě klasiku, krátkou i štafety. U nás by takový systém asi moc nefungoval. Byl by tu (ČR) vůbec oddíl, který by byl schopný to odpořádat? I kdyby?  Kdo by chtěl přijít o všechny ty MČR kalbičky? 

NTNUI vyslalo výpravu zhruba 80 členů. Celkem se dařilo, 2 medaile, 12 lidí  do 10. místa, povedené štafety, kdy obě první štafety sahaly po stupních. Zajímavý byl 1. úsek mužů. Kde se na předávku přiřítil zeleno-žluto-černý expres. Na prvních 2 místech doběhli štafety NTNUI další štafeta hned v závěsu předávala na 4. místě. Konečné 10. místo NTNUI 1 je však asi zklamáním, po druhém úseku předávali na místě 3. Bohužel 3.úsek byl plný zkušených mazáků Omdal, Wingstedt, Ekeberg, Dæhli a ti využili každého zaváhání.

No a co sem teda dělal já? V pondělí sem byl na chvilku ve škole. Přednášející je původem asi někde z Turecka.. je pohodovej, hlavně jeho mrtě krutá angličtina. Povídal nám 2 hodiny o podstatě GNNS (GPS). Co si pamatuji, tak jsem se celkem bavil. Večer byla na plánu tělárna a NOtr, na něj už si začínám zvykat, ale baby furt vydrží víc než já, kdoví jestli je dám než odjedu :-D 
V úterý byl na plánu model middlu v Jervskogenu jako příprava NM, super terén, bažinky, skalky, dokonce i západ slunce asi 20 km od Trondheimu. 

Model middle Jervskogen.
Ve středu už  skoro všichni odjeli do Osla tak jsem si sám šoupnul nějaké intervaly těch není nikdy dost. Cítil jsem se trochu unaveně. Z toho důvodu jsem čtvrtek vyhlásil za pařící a šel místní oblíbenou dízu, kde byla párty pro erasmáky. Mrtě lidí, 3 patra, v každým jiný druh hudby. Hnusný Carlsberg v plastový lahvi za 29 NOKů. Bez pre-party tady prostě nejde nikam chodit. V době, kdy u nás je teď prohibice jsem vypil svého nejdražšího panáka v životě. Zlatá tequila se solí ze sáčku stála 89 NOKů - naštěstí jsem to neplatil, to bych asi ještě teď brečel. Výsledek? Přišel jsem naprosto střízlivej o půl 4 ráno. 

Gossip club v noci.

Gossip club ve dne.
Ráno (asi ve 12) jsem si jen přečetl mail, že se jde v 16:00 na dráhu na další dávku intervalů. Nakonec docela šahačka 6x1km tempíčkem okolo 3:20.
 V sobotu jsme se vydali ve 4 lidech na trénink na Bymarku, kde jsme trochu potočili v kopcích a bažinách, parádně sem si to užil, lehce se propadat, mít neustále mokro v talonech, krásné výhledy i pohledy...to byl víc než ráj. Bohužel, kdo by se při tréninku, kdy je rád že visí ostatní ještě chtěl tahat s foťákem - žádný fotky.

Příští týden pořádáme populární třídenní závody Tour de Trondheim,  v pátek se běží sprint, v sobotu middle a v neděli middle s hadicapovým startem. Takže určitě nouze o social life nebude :-)



















Žádné komentáře:

Okomentovat